2014+ Jeep Cherokee Forums banner
461 - 474 of 474 Posts
In bericht #416 hierboven heb ik foto's geplaatst van de positie van de actuatorvorken in 2Hi / 4Hi / 4Low.
Ik voeg hier foto's toe van de posities van de "ringen" in de PTU.

Image

Dit is 2Hi.

Image

Dit is 4Hi.

Image

Dit is 4Low.

Let op, bij het terugplaatsen van de Actuator is het beter om de PTU in de 2Hi-positie te zetten - zoals je op de 4Hi-foto hierboven kunt zien, bevindt de rechter ring zich dicht bij de rechterrand, dus er is niet veel ruimte om de vork erin te krijgen.
 
In bericht #416 hierboven heb ik foto's geplaatst van de positie van de actuatorvorken in 2Hi / 4Hi / 4Low.
Ik voeg hier foto's toe van de posities van de “ringen” in de PTU.

View attachment 239789
Dit is 2Hi.

View attachment 239790
Dit is 4Hi.

View attachment 239791
Dit is 4Low.

Let op, bij het terugplaatsen van de Actuator is het beter om de PTU in de 2Hi-positie te zetten – zoals je op de 4Hi-foto hierboven kunt zien, bevindt de rechter ring zich dicht bij de rechterrand, dus er is niet veel ruimte om de vork erin te krijgen.
Perfecte foto, ik ben me aan het klaarmaken om mijn PTU-olie te verversen na de installatie van de aftapplug. Ga zeker de ontluchter gebruiken voor mijn navulling.
 
OPGELOST.
(rijdt al een paar dagen een paar uur - dus hopelijk is het klaar).

In bericht #458 hierboven schreef ik over de laatste BOOM die ik had.
Dus, ik haalde de PTU eruit, opende hem, maar zag niets kapot bij een visuele inspectie. Ook was de olie niet zilverkleurig of had het glanzende puntjes.
Voor onderzoeksdoeleinden heb ik de fouten gewist die gewist konden worden, de Actuator weer aangesloten en de motor gestart (PTU eruit, alleen Actuator aangesloten, Aandrijfas en Halfas ook eruit - al de rest, elektriciteit, Uitlaat en alles, aangesloten).

Dit is wat ik kreeg:
  • De wielen draaiden nog steeds niet in Drive of Reverse.
  • Toen ik probeerde in Parking te zetten, kreeg ik weer de slijpende geluiden.
  • Op een gegeven moment zat ik vast in Neutral (of Drive, weet het niet zeker) en kon ik de shifter niet bewegen en ook de motor niet uitzetten, omdat ik niet in Parking stond (na een minuutje met de fouten te hebben gespeeld, kwam het vrij - maar ik denk dat het niet door de fouten kwam, maar door de minuut).
  • Kreeg berichten in het instrumentenpaneel "Service Park Brake" en "Service Transmission To Shift Vehicle Must Be Stopped".
  • En talloze fouten (iets van 15 fouten) in verschillende modules.

Op dit punt dacht ik eraan om de Transmissie te repareren of te vervangen, maakte een paar telefoontjes om de opties te bekijken - erg duur in vergelijking met de waarde van de Jeep. Ik was ook op zoek naar PTU op eBay (het is ongeveer 1K$ gereviseerd).

Toen begon ik te denken...
Er waren 4 problemen, Transmissie, PTU, Park Brake en fouten.

Fouten - de fouten gingen meestal over Transmissie, PTU en Rem, maar er waren ook een paar andere fouten. Maar, zoals ik al eerder heb gezien, zouden de andere fouten gerelateerd kunnen zijn aan de hoofdfouten (afgeleid van een module die geen verbinding kan maken met een module die een probleem heeft of zo), dus besloot ik de andere fouten opzij te zetten en te negeren.

Park Brake - Ik las over de foutmeldingen en over slijpende geluiden in het algemeen, en ik kwam tot deze theorie: meestal rijd je, stop je en schakel je naar Parking. Als je probeert te schakelen naar Parking terwijl je rijdt, krijg je slijpende geluiden.
In mijn Jeep-geval draaiden de wielen niet toen ik in Drive stond, maar de transmissie binnenin draaide waarschijnlijk wel (anders zou je geen slijpende geluiden krijgen - denk ik). Dus, toen ik de transmissie naar Parking schakelde, wat er normaal uitzag omdat de wielen niet draaiden, draaide in mijn Jeep-geval de transmissie eigenlijk wel, dus kreeg ik het slijpende geluid.
Het verklaart ook waarom ik niet altijd slijpende geluiden kreeg, aangezien het afhangt van of ik naar Parking ging vanuit Drive of vanuit rust in Neutral.

De theorie was dus dat er geen probleem is met de Park Brake, maar dat het een gevolg is van het probleem met de Transmissie die de wielen niet laat draaien.

Transmissie - de transmissie draait de wielen niet in Drive of Reverse. Zoals ik in Post #458 schreef, waren er deze relevante fouten:
  • Onder algemene fout: P215C "Output shaft speed – wheel speed correlation"
  • Onder Transmissie deze fout: P1720 "Output speed sensor/wheel speed rationality".
Op de YouTube die ik in die post heb geplaatst, had hij een ander probleem dan wat ik in mijn PTU heb, maar hij kreeg dezelfde bovenstaande fouten, en ook geen vooruit of achteruit. Toen hij de PTU repareerde, werkte de transmissie weer.

Mijn theorie is dat deze fouten ervoor zorgen dat de transmissie loskoppelt van de wielen. De transmissie vergelijkt de snelheid die hij in zijn as (of ergens) heeft met de snelheidssensoren op de wielen. Wanneer hij detecteert dat de snelheden verschillend zijn, verhoogt hij deze fouten en, dit is de theorie, koppelt de transmissie los van de wielen.

Dus wat ik bedacht was om een goede PTU aan te sluiten en te kijken wat er gebeurt. Als de theorie klopt, dan zal de transmissie weer werken (nu hij de snelheden vergelijkt en ziet dat alles goed is). En als het nog steeds niet werkt, of metalen geluiden maakt, dan weet ik dat de transmissie gerepareerd moet worden.

PTU - Ik wilde een nieuwe PTU krijgen, maar daarvoor wilde ik mijn oude PTU beter inspecteren. Ik leegde alle olie, inspecteerde hem, en er waren geen resten.
Toen besloot ik de PTU-ringen beter te begrijpen (zie de post hierboven). Ik bewoog de ringen volgens de actuatorvorken voor 2Hi/4Hi/4Low, en ik draaide de assen om te controleren. Ik speelde er uren mee... en toen realiseerde ik me dat er geen fysiek probleem lijkt te zijn met de PTU. Er was wat vrije beweging in de assen, maar misschien is het normaal, en hoe dan ook, zelfs als het niet normaal is, zal het waarschijnlijk alleen maar geluiden of trillingen veroorzaken, maar goed genoeg zijn om de Transmissie aan te sluiten en te testen.
Dus besloot ik olie te vullen en de actuator terug te plaatsen. Hij stond op 4Hi, dus ik bewoog hem handmatig naar 2Hi. Maar toen wilde ik controleren of hij op 2Hi stond, dus sloot ik alleen de actuator aan, zette de ontsteking aan (zonder de motor te laten draaien) en las de status (AlfaOBD), hij stond op 2Hi.
Omdat ik al aangesloten was, kon ik het niet laten en met AlfaOBD bewoog ik de vorken naar 4Hi, 4Low en terug naar 2HI. Het bewoog mooi, en klonk zelfs krachtiger dan de oude motor...

Ik installeerde de PTU en alles terug in de Jeep en controleerde.

Alles werkte.

Zelfs het in- en uitschakelen van 4Low duurt nu maar een seconde (in het verleden duurde het vroeger enige tijd om te schakelen), ik denk dat het de nieuwe Motor is (misschien ook de schone olie).

Ik weet niet wat het metalen geluid was. Misschien was het de PTU die vastzat, of misschien het geluid van de Transmissie die loskoppelde van de wielen.

Het probleem was, denk ik, gok, dat toen ik de Actuator terugzette, de vorken niet op de juiste plaats stonden.
De eerste twee keer dat ik de Actuator terugzette, controleerde ik heel zorgvuldig, om er zeker van te zijn. Deze keer was het al avond, en meer excuses, en ik zette één kant van de vorken op de juiste plaats, op de "ringrails", en ik was voorzichtig, maar misschien gleed hij uit toen ik hem erin duwde. Er was iets dat niet goed aanvoelde. En ook, toen ik de Aandrijfas terugzette en hem draaide, kon ik een licht rammelend geluid in de PTU horen, maar ik dacht dat het waarschijnlijk oké was, en wilde de PTU echt niet weer naar beneden halen.
Dus nu heb ik uren geoefend met het terugplaatsen van de Actuator. De juiste hoek vinden zodat ik erin kan kijken om te zien dat hij op de juiste plaats gaat, en het gevoel ervan leren om hem op de juiste plaats te laten glijden. En ook de assen draaien en controleren of er geen gerammel is.

Dat is het, hopelijk.
 
Hoi @speedbrake ,

Reacties in groen vet:

Hoe zit het met de transmissie-ATF? Is dat niet atf-rood in onze 9 versnellingen?

De vloeistof in onze 9ZF-transmissies is speciale Mopar 8 & 9 Speed Transmission Fluid (onderdeelnummer 68218925AB) gemaakt voor ZF-transmissies (9 versnellingen in de Cherokee, 8 versnellingen in de Wrangler, Grand Cherokee etc.). Mijn aanbeveling, koop alleen het merk MOPAR, waag het niet met een ander. Uit de fles is het een heldere/groenachtige getinte vloeistof die totaal anders is dan de gemiddelde rode Dextron II-achtige transmissievloeistoffen waar de meesten van ons mee zijn opgegroeid (of tenminste, zoals mijn kinderen het noemen, de "oude tijden" waarin ik opgroeide toen de wereld nog zwart-wit was, er geen internet bestond en het wiel en het vuur nog niet waren uitgevonden)


Een foto van dat weep hole (met locatie/context) zou super nuttig zijn.


Helaas heb ik het zelf nog nooit gezien (ik heb mijn PTU nog niet hoeven te verwijderen), maar het wordt beschreven als tussen de PTU en Transaxle. Let op, ik heb een belangrijk detail weggelaten... de servicemanual vermeldt dat het weep hole alleen voor 2-speed AD-units (AD2 / AD2 w/ rear locker (TH) ) is, dus voor degenen met een AD1 is dit mogelijk niet van toepassing.

Met behulp van de screenshot hieronder als leidraad heb ik "FWD" gemarkeerd als de oriëntatie naar de voorkant van het voertuig.

1. De groene pijl aan de achterkant is de achterste motorsteun.
2. De gele pijl is de transaxle (waar de PTU aan is vastgeschroefd)
3. De bouten die de PTU aan de transaxle bevestigen, staan in de cirkel nr. 1 en de cirkel nr. 2 is de PTU zelf


Dus ik zou aannemen dat als er vloeistof uit het weep hole lekt, het zich ergens binnen het wit omkaderde gebied moet voordoen.



Eens. Nog nooit eerder gedaan. Zou iemand me kunnen helpen om de vulplug voor de PTU te vinden? Ik heb gelezen dat er geen aftapplug op de PTU zit, alleen de vulplug. Een foto van die vulplug zou erg handig zijn.

1. De vulplug bevindt zich achter een hitteschild op de PTU. Om toegang te krijgen, verwijdert u de hitteschildbouten (nr. 2 op de screenshot hieronder) die het hitteschild vasthouden (nr. 1 op de screenshot).
View attachment 222492

2. De vulplug bevindt zich aan de passagierskant van de PTU. Het heeft een 3/8"-sokkelgat waarin u uw dopsleutelratel kunt gebruiken om los te schroeven.
View attachment 222493

3. Deze opname is slechts extra om de vloeistof in de PTU te visualiseren. Zie de rode lijnen die ik heb toegevoegd. Dit is het vloeistofbad waarin de tandwielen draaien. Het vulniveau is tot de onderkant van de vulplug.

Voor mij is het moeilijk om me voor te stellen dat een vloeistoflek afkomstig is van bijvoorbeeld de asafdichting aan de passagierskant of de afdichting aan de bovenkant, omdat ik zou denken dat de tandwielolie alleen in deze gebieden spat - ze worden er niet in gebaad zoals de onderste behuizingsafdichting of de afdichting van de achterste aandrijfas, maar ik ben niet de ingenieur die het heeft ontworpen, dus zij weten het het beste (hoewel alle mensen die hun PTU hebben moeten vervangen, waarschijnlijk die laatste zin zouden betwisten ;-)

View attachment 222494



4. Als je besluit om je oude vloeistof eruit te pompen en/of bij te vullen wat erin zit, gebruik ik, als je nog geen pomp hebt, een goedkope $7 HF-special. Werkt prima en is goedkoop.
View attachment 222491

5. De vulspecificaties voor de AD1 en AD2 staan hieronder. Je kunt de vloeistof bij elke dealer krijgen. Deze vloeistof is ook verkrijgbaar van derden (Mobil 1, AMSoil etc.) dus jouw beslissing. Velen van ons blijven graag bij het merk MOPAR, omdat het OEM is, maar velen geven ook de voorkeur aan de anderen. Jouw keuze. (Opmerking: als je ooit je ACHTERSTE aandrijfmodule (RDM) aftapt en vult, is er een andere viscositeit voor en die is alleen verkrijgbaar in het merk MOPAR. Raad aan om daar geen andere te gebruiken.)

Er is ook een koppelingsspecificatie (zie screenshot onderaan), hoewel de meesten van ons aannemen dat we gewoon sluiten totdat het strak aanvoelt.


View attachment 222496
View attachment 222497
View attachment 222495

Hoi @speedbrake ,

Reacties in groen vet:

Hoe zit het met de transmissie-ATF? Is dat niet atf-rood in onze 9 versnellingen?

De vloeistof in onze 9ZF-transmissies is speciale Mopar 8 & 9 Speed Transmission Fluid (onderdeelnummer 68218925AB) gemaakt voor ZF-transmissies (9 versnellingen in de Cherokee, 8 versnellingen in de Wrangler, Grand Cherokee etc.). Mijn aanbeveling, koop alleen het merk MOPAR, waag het niet met een ander. Uit de fles is het een heldere/groenachtige getinte vloeistof die totaal anders is dan de gemiddelde rode Dextron II-achtige transmissievloeistoffen waar de meesten van ons mee zijn opgegroeid (of tenminste, zoals mijn kinderen het noemen, de "oude tijden" waarin ik opgroeide toen de wereld nog zwart-wit was, er geen internet bestond en het wiel en het vuur nog niet waren uitgevonden)


Een foto van dat weep hole (met locatie/context) zou super nuttig zijn.


Helaas heb ik het zelf nog nooit gezien (ik heb mijn PTU nog niet hoeven te verwijderen), maar het wordt beschreven als tussen de PTU en Transaxle. Let op, ik heb een belangrijk detail weggelaten... de servicemanual vermeldt dat het weep hole alleen voor 2-speed AD-units (AD2 / AD2 w/ rear locker (TH) ) is, dus voor degenen met een AD1 is dit mogelijk niet van toepassing.

Met behulp van de screenshot hieronder als leidraad heb ik "FWD" gemarkeerd als de oriëntatie naar de voorkant van het voertuig.

1. De groene pijl aan de achterkant is de achterste motorsteun.
2. De gele pijl is de transaxle (waar de PTU aan is vastgeschroefd)
3. De bouten die de PTU aan de transaxle bevestigen, staan in de cirkel nr. 1 en de cirkel nr. 2 is de PTU zelf


Dus ik zou aannemen dat als er vloeistof uit het weep hole lekt, het zich ergens binnen het wit omkaderde gebied moet voordoen.



Eens. Nog nooit eerder gedaan. Zou iemand me kunnen helpen om de vulplug voor de PTU te vinden? Ik heb gelezen dat er geen aftapplug op de PTU zit, alleen de vulplug. Een foto van die vulplug zou erg handig zijn.

1. De vulplug bevindt zich achter een hitteschild op de PTU. Om toegang te krijgen, verwijdert u de hitteschildbouten (nr. 2 op de screenshot hieronder) die het hitteschild vasthouden (nr. 1 op de screenshot).
View attachment 222492

2. De vulplug bevindt zich aan de passagierskant van de PTU. Het heeft een 3/8"-sokkelgat waarin u uw dopsleutelratel kunt gebruiken om los te schroeven.
View attachment 222493

3. Deze opname is slechts extra om de vloeistof in de PTU te visualiseren. Zie de rode lijnen die ik heb toegevoegd. Dit is het vloeistofbad waarin de tandwielen draaien. Het vulniveau is tot de onderkant van de vulplug.

Voor mij is het moeilijk om me voor te stellen dat een vloeistoflek afkomstig is van bijvoorbeeld de asafdichting aan de passagierskant of de afdichting aan de bovenkant, omdat ik zou denken dat de tandwielolie alleen in deze gebieden spat - ze worden er niet in gebaad zoals de onderste behuizingsafdichting of de afdichting van de achterste aandrijfas, maar ik ben niet de ingenieur die het heeft ontworpen, dus zij weten het het beste (hoewel alle mensen die hun PTU hebben moeten vervangen, waarschijnlijk die laatste zin zouden betwisten ;-)

View attachment 222494



4. Als je besluit om je oude vloeistof eruit te pompen en/of bij te vullen wat erin zit, gebruik ik, als je nog geen pomp hebt, een goedkope $7 HF-special. Werkt prima en is goedkoop.
View attachment 222491

5. De vulspecificaties voor de AD1 en AD2 staan hieronder. Je kunt de vloeistof bij elke dealer krijgen. Deze vloeistof is ook verkrijgbaar van derden (Mobil 1, AMSoil etc.) dus jouw beslissing. Velen van ons blijven graag bij het merk MOPAR, omdat het OEM is, maar velen geven ook de voorkeur aan de anderen. Jouw keuze. (Opmerking: als je ooit je ACHTERSTE aandrijfmodule (RDM) aftapt en vult, is er een andere viscositeit voor en die is alleen verkrijgbaar in het merk MOPAR. Raad aan om daar geen andere te gebruiken.)

Er is ook een koppelingsspecificatie (zie screenshot onderaan), hoewel de meesten van ons aannemen dat we gewoon sluiten totdat het strak aanvoelt.


View attachment 222496
View attachment 222497
View attachment 222495
Ik heb Vavoline Extended Protection, ZF 6,8 en 9 Approved gebruikt. kwam vorig jaar uit, ik heb het pas ongeveer 10.000 mijl geleden veranderd zonder problemen. Ik denk persoonlijk dat het beter beschermt dan Mopar
Image
 
OPGELOST.
(heb een paar dagen gereden, een paar uur – dus hopelijk is het klaar).

In bericht #458 hierboven schreef ik over de laatste BOOM die ik had.
Dus ik haalde de PTU eruit, opende hem, maar zag niets kapot bij een visuele inspectie. Ook was de olie niet zilverkleurig of had hij glanzende puntjes.
Voor onderzoeksdoeleinden heb ik de fouten gewist die gewist konden worden, de Actuator weer aangesloten en de motor gestart (PTU eruit, alleen Actuator aangesloten, Aandrijfas en Halve As ook eruit – al de rest, elektriciteit, Uitlaat en alles, aangesloten).

Dit is wat ik kreeg:
  • De wielen draaiden nog steeds niet in Drive of Reverse.
  • Toen ik probeerde in Parking te zetten, kreeg ik weer de slijpende geluiden.
  • Op een gegeven moment zat ik vast in Neutraal (of Drive, weet het niet zeker) en kon ik de shifter niet bewegen en ook de motor niet uitzetten, omdat ik niet in Parking stond (na een minuutje met de fouten te hebben gespeeld, werd het vrijgegeven - maar ik denk dat het niet door de fouten kwam, maar door de minuut).
  • Kreeg berichten in het instrumentenpaneel "Service Park Brake" en "Service Transmission To Shift Vehicle Must Be Stopped".
  • En talloze fouten (iets van 15 fouten) in verschillende modules.

Op dit punt dacht ik eraan om de Transmissie te repareren of te vervangen, belde een paar mensen om de opties te bekijken – erg duur in vergelijking met de waarde van de Jeep. Ik was ook op zoek naar PTU op eBay (het is ongeveer 1K$ gereviseerd).

Toen begon ik na te denken...
Er waren 4 problemen: Transmissie, PTU, Park Brake en fouten.

Fouten – de fouten gingen voornamelijk over Transmissie, PTU en Rem, maar er waren ook een paar andere fouten. Maar, zoals ik eerder heb gezien, zouden de andere fouten gerelateerd kunnen zijn aan de hoofdfouten (afgeleid van een module die geen verbinding kan maken met een module die een probleem heeft of zo), dus besloot ik de andere fouten opzij te zetten en te negeren.

Park Brake – Ik las over de foutmeldingen en over slijpende geluiden in het algemeen, en ik kwam tot deze theorie: meestal rijd je, stop je en schakel je naar Parking. Als je probeert naar Parking te schakelen tijdens het rijden, krijg je slijpende geluiden.
In mijn Jeep-geval draaiden de wielen niet toen ik in Drive stond, maar de transmissie binnenin draaide waarschijnlijk wel (anders zou je geen slijpende geluiden krijgen – denk ik). Dus toen ik de transmissie naar Parking schakelde, wat er normaal uitzag omdat de wielen niet draaiden, draaide in mijn Jeep-geval de transmissie daadwerkelijk, dus kreeg ik de slijpende geluiden.
Het verklaart ook waarom ik niet altijd slijpende geluiden kreeg, omdat het afhangt van of ik van Drive naar Parking ben gegaan of van rust in Neutraal.

De theorie was dus dat er geen probleem is met de Park Brake, maar dat het een gevolg is van het probleem met de Transmissie die de wielen niet laat draaien.

Transmissie – de transmissie laat de wielen niet draaien in Drive of Reverse. Zoals ik in Post #458 schreef, waren er deze relevante fouten:
  • Onder algemene fout: P215C "Output shaft speed – wheel speed correlation"
  • Onder Transmissie deze fout: P1720 "Output speed sensor/wheel speed rationality".
Op de YouTube die ik in die post heb geplaatst, had hij een ander probleem dan wat ik in mijn PTU heb, maar hij kreeg dezelfde bovenstaande fouten en ook geen vooruit of achteruit. Toen hij de PTU repareerde, werkte de transmissie weer.

Mijn theorie is dat deze fouten ervoor zorgen dat de transmissie loskoppelt van de wielen. De transmissie vergelijkt de snelheid die hij in zijn as (of ergens) heeft met de snelheidssensoren op de wielen. Wanneer hij detecteert dat de snelheden verschillend zijn, veroorzaakt hij deze fouten en, dit is de theorie, koppelt hij de transmissie los van de wielen.

Dus wat ik bedacht was om een goede PTU aan te sluiten en te kijken wat er gebeurt. Als de theorie klopt, dan zal de transmissie weer werken (nu hij de snelheden vergelijkt en ziet dat alles goed is). En als hij nog steeds niet werkt, of metalen geluiden maakt, dan weet ik dat de transmissie gerepareerd moet worden.

PTU – Ik wilde een nieuwe PTU krijgen, maar daarvoor wilde ik mijn oude PTU beter inspecteren. Ik leegde alle olie, inspecteerde hem en er waren geen resten.
Toen besloot ik de PTU-ringgiften beter te begrijpen (zie de post hierboven). Ik bewoog de ringen volgens de actuatorvorken voor 2Hi/4Hi/4Low en ik draaide de assen om te controleren. Ik speelde er uren mee... en toen realiseerde ik me dat het er niet uitziet alsof er een fysiek probleem is met de PTU. Er was wat vrije beweging in de assen, maar misschien is het normaal, en hoe dan ook, zelfs als het niet normaal is, zal het waarschijnlijk alleen maar geluiden of trillingen veroorzaken, maar het zal goed genoeg zijn om de Transmissie aan te sluiten en te testen.
Dus besloot ik olie te vullen en de actuator terug te plaatsen. Hij stond op 4Hi, dus ik bewoog hem handmatig naar 2Hi. Maar toen wilde ik controleren of hij op 2Hi stond, dus sloot ik alleen de actuator aan, zette de ontsteking aan (zonder de motor te laten draaien) en las de status (AlfaOBD), hij stond op 2Hi.
Omdat ik al aangesloten was, kon ik het niet laten en met AlfaOBD bewoog ik de vorken naar 4Hi, 4Low en terug naar 2HI. Het bewoog netjes en klonk zelfs krachtiger dan de oude motor...

Ik installeerde de PTU en alles terug in de Jeep en controleerde.

Alles werkte.

Zelfs het in- en uitschakelen van 4Low duurt nu maar een seconde (vroeger duurde het even om te schakelen), ik denk dat het de nieuwe Motor is (misschien ook de schone olie).

Ik weet niet wat het metalen geluid was. Misschien was het de PTU die vastzat, of misschien het geluid van de Transmissie die loskoppelde van de wielen.

Het probleem was, denk ik, dat toen ik de Actuator terugzette, de vorken niet op de juiste plaats stonden.
De eerste twee keer dat ik de Actuator terugzette, controleerde ik heel zorgvuldig, om er zeker van te zijn. Deze keer was het al avond en meer excuses, en ik zette één kant van de vorken op de juiste plaats, op de "ringrails", en ik was voorzichtig, maar misschien gleed hij uit toen ik hem erin duwde. Er was iets dat niet goed aanvoelde. En ook, toen ik de Aandrijfas terugzette en hem draaide, kon ik een licht rammelend geluid in de PTU horen, maar ik dacht dat het waarschijnlijk oké was, en wilde de PTU echt niet nog een keer naar beneden halen.
Dus nu heb ik urenlang geoefend met het terugplaatsen van de Actuator. De juiste hoek vinden zodat ik erin kan kijken om te zien dat hij op de juiste plaats komt, en het gevoel leren van het in de juiste plaats glijden. En ook de assen draaien en controleren of er geen gerammel is.

Dat is het, hopelijk.
Bedankt voor het plaatsen van de oplossing. Zou graag uw mening willen weten over aftappen en vullen. Is het de moeite waard om het zelf te doen? Of is het tijdverspilling, en de enige echte manier om de PTU te onderhouden, is om hem eruit te halen, zodat je de actuator kunt verwijderen en de motor en pakking kunt vervangen. Vervang de vloeistof via de actuatoropening en installeer hem dan opnieuw?
 
Bedankt voor het plaatsen van de oplossing. Wil graag uw mening weten over aftappen en vullen. Is het de moeite waard om het alleen te doen? Of is het tijdverspilling, en de enige echte manier om de PTU te onderhouden is om hem eruit te halen, zodat u de actuator kunt verwijderen en de motor en pakking kunt vervangen. Vervang de vloeistof via de actuatoropening en installeer deze vervolgens opnieuw?
@Tico007 ,

Let op, dit zijn twee verschillende dingen...

@Assi had interne mechanische schade aan zijn PTU (pen kwam uit in het differentieel als ik me goed herinner), dus moest hem eruit halen en demonteren vanwege dat.
https://www.jeepcherokeeclub.com/th...-drive-axle-driveshaft-catalytic-converter.252145/?post_id=3069652#post-3069652

Dit is iets anders dan alleen de vloeistof vervangen om een vloeistofwissel te doen. Daarvoor heeft @Flechtight de uitstekende "how to" gedaan om hier een aftapplug te boren (wat, als je een AD2 PTU hebt, de enige manier is om hem af te tappen terwijl de PTU nog aan de auto vastzit): https://www.jeepcherokeeclub.com/th.../threads/ptu-drain-plug-project…-completed.251893/?post_id=3066924#post-3066924
 
Hey @Tico007 ,

Let op, dit zijn twee verschillende dingen...

@Assi had interne mechanische schade aan zijn PTU (pen kwam uit in het differentieel als ik me goed herinner), dus moest het eruit halen en demonteren.
https://www.jeepcherokeeclub.com/th...-drive-axle-driveshaft-catalytic-converter.252145/?post_id=3069652#post-3069652

Dit is iets anders dan alleen de vloeistof vervangen om een vloeistofwissel te doen. Daarvoor heeft @Flechtight de uitstekende "how to" gedaan om hier een aftapplug te boren (wat, als je een AD2 PTU hebt, de enige manier is om deze af te tappen terwijl de PTU nog aan de auto vastzit): https://www.jeepcherokeeclub.com/th.../threads/ptu-drain-plug-project…-completed.251893/?post_id=3066924#post-3066924

*Opmerking: als je een AD1 hebt, is het misschien mogelijk om de vloeistof eruit te pompen. Niet zeker.
Hoi. Ik denk dat ik de mening heb gevormd dat alleen aftappen en vullen niet veel doen om storingen of een SVC 4WD-lampje te voorkomen. Het enige onderhoud dat daadwerkelijk resultaat oplevert, is het verwijderen om de actuator tegelijkertijd in zijn motor te onderhouden. En ik vroeg me gewoon af wat zijn gedachten daarover waren
 
Hoi. Ik denk dat ik de mening heb gevormd dat alleen aftappen en vullen niet veel doen om uitval of een SVC 4WD-lampje te voorkomen. Of zelfs de levensduur van de PTU te verlengen. Het enige onderhoud dat daadwerkelijk resultaat oplevert, is verwijdering om de actuator en de motor tegelijkertijd te onderhouden. En ik vroeg me gewoon af wat zijn gedachten daarover waren
Wacht en zie wat hij antwoordt, maar over het algemeen ben ik het met je eens. Tenzij de 4WD veel is gebruikt/hard is bereden, wordt het naar mijn mening niet zo erg totdat de olie afbreekt tot het punt dat deze geen mechanische smering meer kan bieden. En de vloeistof heeft echt niets te maken met wat er in de actuator gebeurt (en mag absoluut nooit in het motor-/printplaatgedeelte van de behuizing zitten.)
 
Hallo @Tico007, sorry voor de late reactie (ik had mijn berichten niet gezien ...).
Het verversen van de olie is een probleem dat in dit forum verschijnt als een "onderhouds"-actie. Ik heb niemand zien zeggen dat het het "SVC 4WD"-lampje heeft gerepareerd. @Gary Kline corrigeer me als ik het mis heb. Theoretisch, misschien als de olie erg slecht is, dan grijpen de PTU-tandwielen niet aan? - Ik weet er niet veel van.

Wat betreft het "SVC 4WD"-lampje, je kunt AlfaOBD aansluiten en verder de foutcode van de PTU zelf controleren. Meestal krijg je bij een defecte motor: C14A7 "PTU Motor, Component of systeemwerking geblokkeerd" (en corrigeer me als ik het mis heb - of het codenummer heb verwisseld..).
Merk op dat als je C1496 "PTU motorpositie, Prestaties of onjuiste werking..." krijgt - in dit geval is het niet altijd een echt probleem, het kan gebeuren wanneer de PTU-positie en de controller-positie verschillende info hebben (dit is mijn gok). Ik ben erin geslaagd om het in verschillende gevallen te wissen (heb het verschillende keren gehad sinds ik veel met de PTU heb gespeeld). kijk hier:
post#15:
Let op - je krijgt waarschijnlijk meer fouten, ook op andere modules, die gerelateerd zijn aan het probleem - zoals "Communicatie verloren" en meer.

Wat betreft het probleem met de gebroken pin die ik had: je kunt de PTU-vulplug openen en de olie controleren, dit zal je vertellen of er een slijpprobleem is (of misschien zelfs een gebroken pin zoals ik had).
post #67:
post#81:
Merk op dat ik met dit soort olieslib nog steeds niet de "SCV 4WD" had (anderen wel) - maar het kan je een indicatie geven.
 
Hoi @Tico007, sorry voor de late reactie (ik heb mijn berichten niet gezien ...).

Het verversen van de olie is een probleem dat in dit forum verschijnt als een "onderhouds"actie. Ik heb niemand zien zeggen dat het het "SVC 4WD"-lampje heeft gerepareerd. @Gary Kline corrigeer me als ik het mis heb. Theoretisch, misschien als de olie erg slecht is, dan grijpen de PTU-tandwielen niet in? - Ik weet er niet veel van.

Wat betreft het "SVC 4WD"-lampje, kunt u AlfaOBD aansluiten en de foutcode van de PTU zelf verder controleren.

Meestal als de motor defect is, krijg je: C14A7 “PTU Motor, Component of systeemwerking geblokkeerd” (en corrigeer me als ik het mis heb - of het codenummer heb verward..).
Let op dat als je C1496 "PTU motor positie, Prestaties of onjuiste werking..." krijgt - in dit geval is het niet altijd een echt probleem, het kan gebeuren wanneer de PTU positie en de controller positie verschillende info hebben (dit is mijn gok). Ik ben erin geslaagd om het in verschillende gevallen te wissen (heb het verschillende keren gekregen sinds ik veel met de PTU heb gespeeld). kijk hier:
post#15:
Let op - je krijgt waarschijnlijk meer fouten, ook op andere modules, die gerelateerd zijn aan het probleem - zoals "Communicatie verloren" en meer.

Wat betreft het probleem met de gebroken pin die ik had: je kunt de PTU-vulplug openen en de olie controleren, dit zal je vertellen of er een slijpprobleem is (of misschien zelfs een gebroken pin zoals ik had).
post #67:
post#81:
Let op dat ik met dit soort olieslib nog steeds niet de "SCV 4WD" had (anderen wel) - maar het kan je een indicatie geven.


Ook het verwijderen van de PTU-geleider - indien nodig:
@Assi, geweldige info en samenvatting en ja, "schoonheid" van de olie is echt geen significante factor met een SCV 4WD-lampje.
 
461 - 474 of 474 Posts