2014+ Jeep Cherokee Forums banner

UConnect upgraden naar Apple CarPlay

1 reading
6K views 14 replies 3 participants last post by  Geraham  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2017 Jeep Cherokee Trailhawk en ben bezig met het vervangen van mijn UConnect-systeem door dat van een 2019 Cherokee met Apple CarPlay. Ik vraag me af of ik wat hulp kan krijgen bij het oplossen van mijn problemen. Ik zal beginnen met het opsommen van een deel van de hardware die ik gebruik.

• 68297446AI Uconnect 8.4 VP2 van een 2019 Cherokee die GEEN Navigatie heeft en GEEN Premium Sound heeft
  • HVAC-module van een andere 2019 Cherokee met dual zone
  • OBDLink EX
  • AlfaOBD op Windows
  • USB-hub van een 2019 Jeep Cherokee die ik van de middenarmsteun heb gehaald. Ik had geen zin om te veel te knutselen met die boven de versnellingspook, dus ik dacht dat dit zou werken en dan zou ik een draadloze adapter voor de CarPlay gebruiken.

Ik heb ook de raamsticker voor mijn voertuig, 2017 Cherokee, en het donorvoertuig, 2019 Cherokee, bijgevoegd.

Mijn grootste probleem is dat de proxy-uitlijning voltooid is, maar ik blijf de volgende foutmelding krijgen:
Configuratie schrijven naar Entertainment Telematic Module (LTM/ETM/HTM)...Mislukt. De ECU heeft gedetecteerd dat het verzoek parameter(s) bevat met waarde(n) buiten het toegestane bereik.

Dit gezegd hebbende, zijn er een paar dingen die hierdoor niet werken:
  • Er is geen geluid.
  • Gekoelde stoelen of geen optie op het nieuwe scherm. Ze gaan soms aan als de auto te warm is als onderdeel van de auto-on comfort denk ik.
  • Temp staat vast op Celsius op het nieuwe scherm en staat me niet toe om naar F te schakelen.
  • CarPlay werkt niet
Ik weet zeker dat de meeste hiervan zullen werken zodra de ECU is uitgelijnd, maar ik dacht dat ik ze zou opsommen. Ik denk dat er een probleem kan zijn met het feit dat mijn voertuig de premium sound heeft met de subwoofer, terwijl het vorige voertuig het basisgeluidssysteem had.

Het eerste wat ik deed toen ik alles instelde, was een back-up maken van de Proxy-instellingen. Toen ging ik naar binnen en veranderde ik een paar dingen waarvan ik had gelezen dat ze een verschil zouden of zouden kunnen maken. U kunt die wijzigingen vinden in de JEEP PROXY LOG PDF die ik hieronder heb bijgevoegd. In de PDF ziet u een aantal dingen die ik heb geprobeerd of wil proberen om de ECU uit te lijnen met de Body Computer. De belangrijkste die ik wil proberen zijn:
  • Radiotype (momenteel op type 4, maar nu heb ik geen NAV, dus niet zeker hiervan)
  • Audio Speaker Configuratie (er zijn ongeveer 10 opties en ik weet niet zeker waar ik hiermee moet beginnen)
  • Akoestische configuratie (Momenteel: KL(Cherokee) - Premium Amplified)
  • Audio Merk (Momenteel: Geen Audio Merk)

Als iemand de PROXY Log zou kunnen lezen en me een paar tips zou kunnen geven over een paar dingen om te proberen om geluid terug te krijgen en de ECU-uitlijning te voltooien, zou dat zeer gewaardeerd worden. Ik ga door met spelen met dingen om te zien of ik dit aan de praat kan krijgen.

Bedankt!

Attachments

#2 ·
Hallo @15jimenjos,

Volledige openbaarmaking, ik heb geen upgrade gedaan van mijn 2014 TH uConnect 8.4 naar de 2019+ CP/AA-versie (ik heb geĂĽpgraded naar de T'EYES CC3 Android-eenheid), maar ik heb onlangs een niet-2019+ upgrade gedaan van 4" uConnect zonder NAV naar een 8.4 niet-NAV-eenheid en de Radio Type-instelling moest op Type 3 staan (ik denk dat Type 4 de NAV-eenheid is).

• Eerste ding #1: GEWELDIG dat je de gewoonte hebt om een back-up te maken. Doe dat voor elke verandering. Kudos! Ook, aangezien je een 2019+ hebt, gebruik je de Security Gateway Bypass-kabel, correct? (anders zouden geen van je instellingen moeten worden geschreven. Sterker nog, ik denk niet dat je zelfs een proxi-uitlijning zou kunnen doen zonder)
  • Vervolgens (#2), Is er geen geluid of zie je, wanneer je aan de volumeknop draait, de volumeweergave op het scherm bewegen, maar verandert het daadwerkelijke geluid van de unit niet? Zo ja, dan zou ik als eerste je Cherokee een nacht laten staan en het dan morgen opnieuw proberen. Veel instellingen voor de radio worden opgeslagen in de boordcomputer (zoals je verwarmde/geventileerde stoelen) en de unit moet in de volledige "slaapstand" gaan voordat alles werkt, dus ik zou alles 's ochtends controleren.
  • Volgende ding (#3), Ik weet niet zeker of je de oude media hub daar kunt houden en geen foutmelding krijgt. Het klinkt alsof je nu 2 media hubs hebt, de oude boven de versnellingspook en de nieuwe die je in de middenarmsteun bewaart en die is aaneengeschakeld vanaf de eerste hub. Klopt dit? Heb je 2 media hubs aangesloten? Zo ja, dan zou je natuurlijk alleen al daardoor een foutmelding kunnen krijgen. Ik zou dat oplossen of uitschakelen (zie hieronder in AlfaOBD). Sluit voor testdoeleinden de nieuwe hub rechtstreeks aan op de achterkant van de nieuwe uConnect.
  • Zorg er ook voor dat je het audiotype hebt (standaard ("Base") 6 luidsprekers of Premium, 9 luidsprekers, correct)
Dit zijn slechts een paar plaatsen waar ik zou beginnen. Wacht echter tot de auto slaapt (en jij ook!) Pak het dan 's ochtends aan en kijk of het nog steeds niet werkt en behandel dan alleen die items.

Misschien kan iemand met een 2019+ en AlfaOBD bevestigen wat de configuratie van de externe media-poorten zou moeten zijn?

Image

Image
Image

#3 ·
Hoi @15jimenjos,

Even ter verduidelijking, ik heb geen upgrade gedaan van mijn 2014 TH uConnect 8.4 naar de 2019+ CP/AA-versie (ik heb een upgrade gedaan naar de T'EYES CC3 Android-unit), maar ik heb onlangs wel een niet-2019+ upgrade gedaan van 4" uConnect zonder NAV naar een 8.4 niet-NAV-unit en de Radio Type-instelling moest op Type 3 staan (ik denk dat Type 4 de NAV-unit is).

• Eerste ding #1: GEWELDIG dat je de gewoonte hebt om een back-up te maken. Doe dat voor elke verandering. Kudos! En aangezien je een 2019+ hebt, gebruik je de Security Gateway Bypass-kabel, correct? (anders zouden geen van je instellingen moeten worden geschreven. Sterker nog, ik denk niet dat je zelfs een proxi-uitlijning zou kunnen doen zonder)
  • Vervolgens (#2), Is er geen geluid of zie je, wanneer je aan de volumeknop draait, de volumeweergave op het scherm bewegen, maar verandert het daadwerkelijke geluid van de unit niet? Zo ja, dan zou ik als eerste je Cherokee een nachtje laten staan en het dan morgen opnieuw proberen. Veel instellingen voor de radio worden opgeslagen in de boordcomputer (zoals je verwarmde/geventileerde stoelen) en de unit moet in de volledige "slaapstand" gaan voordat alles werkt, dus ik zou alles 's ochtends controleren.
  • Volgende ding (#3), Ik weet niet zeker of je de oude mediahub daarin kunt houden zonder een fout te krijgen. Het klinkt alsof je op dit moment 2 media hubs hebt, de oude boven de versnellingspook en de nieuwe die je in de middenarmsteun bewaart, in serie geschakeld vanaf de eerste hub. Klopt dit? Heb je 2 media hubs aangesloten? Zo ja, dan zou je natuurlijk alleen al daardoor een fout kunnen krijgen. Ik zou dat oplossen of uitschakelen (zie hieronder in AlfaOBD). Sluit voor testdoeleinden de nieuwe hub rechtstreeks aan op de achterkant van de nieuwe uConnect.
  • Zorg er ook voor dat je het audiotype hebt (standaard ("Base") 6 speakers of Premium, 9 speakers, correct)
Dit zijn slechts een paar plaatsen waar ik zou beginnen. Nogmaals, wacht tot de auto slaapt (en jij ook!) Pak het dan 's ochtends aan en kijk of het nog steeds niet werkt en ga dan alleen die items af.

Misschien kan iemand met een 2019+ en AlfaOBD bevestigen wat de configuratie van de externe media poorten zou moeten zijn?

View attachment 234280

View attachment 234281 View attachment 234282
Bedankt voor de reactie Gary Kline.

1- Mijn voertuig is de 2017 Cherokee.

2- Wanneer ik aan de volumeknop draai, beweegt de indicator op het scherm, maar ik krijg geen geluid. Ik zal hem laten slapen zoals je aanbeveelt.

3- Voor de USB-hub ben ik geen grote fan van een heleboel draden die rondslingeren, dus ik ontdekte dat je voor een 2019 Cherokee de enkele USB-sleuf die zich in de opbergruimte van de middenarmsteun bevindt, kunt aansluiten voor CarPlay. Ik dacht dat het niet veel anders zou zijn als ik deze zou vervangen in plaats van die boven de versnellingspook. Het probleem dat ik tegenkwam, is dat mijn originele USB-sleuf in de opbergruimte van de armsteun vast bedraad was in de hub in de armsteun. Dus wat ik deed, is dat ik een dubbelzijdige USB mini-kabel bestelde die de nieuwe USB-sleuf van een 2019 Jeep zou verbinden met het andere uiteinde van de verbinding. De mediahub boven de versnellingspook heeft twee USB Mini-aansluitingen aan de achterkant. Eén komt van de Uconnect en de andere loopt onder de versnellingspook naar binnen in de armsteun waar de andere USB zich in mijn voertuig bevindt. Ik heb de versnellingspook en het middenconsolegebied uit elkaar gehaald en de nieuwe draad van de nieuwe hub in de armsteun naar de mediahub boven de versnellingspook geleid. De draad is eigenlijk lang genoeg om de verbinding helemaal tot achter het scherm te bereiken door hem een beetje door te voeren, maar ik zal dit alleen proberen als ik een aantal van de andere dingen op orde kan krijgen. Hopelijk hoef ik het niet en werkt CarPlay zo. De nieuwe armsteunhub die ik van een 2019 heb gekregen, werkt perfect om mijn telefoon op te laden en verschijnt zelfs als iPhone wanneer ik overschakel naar media.

Ook heb ik de Radio Type naar 3 veranderd en zal ik hem samen met de andere wijzigingen die ik al had aangebracht, een nachtje laten sudderen. Duimen!

Heel erg bedankt voor de reactie!

#8 ·
“Hoi, kon je het audioprobleem oplossen? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een radio uit de TOMYD-serie gekocht op eBay, de proxy-uitlijning uitgevoerd en het werkte, maar er is geen audio. Mijn Jeep is een 2014 Trailhawk.”
Hey @Geraham,

Niet bekend met een TOMYD-radio, maar was het plug & play met de bedrading van de Jeep? Heb je na het uitvoeren van de proxy je Jeep ook 10-20 minuten laten "slapen" en het dan opnieuw geprobeerd? Op een vervangende radio kunnen sommige onderdelen direct na het uitvoeren van een proxy niet werken. De volumeknop werkt bijvoorbeeld mogelijk niet... je ziet dat de grafische volumeregeling op het scherm beweegt, maar het daadwerkelijke volume neemt niet toe/af als je het aanpast. Ervan uitgaande dat de radiokabelboom correct was, was het een radio die is ontworpen (of hier op het forum is besproken) als werkend in een Cherokee en de Cherokee heeft minstens één "slaapcyclus" doorlopen, dan werkt het.

#9 ·
Bedankt voor uw reactie!
Ja, de radio is plug & play. Na het uitvoeren van de proxy-uitlijning heb ik de radio een paar dagen aangesloten gelaten. De achteruitrijcamera werkte, de knop verhoogde en verlaagde het volume (geen audio), en de roze connector was de enige die ik niet aansloot.
Het geeft me de volgende codes:
Foutcode: B1400
Linker voorluidspreker uitgang
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B1404
Rechter voorluidspreker uitgang
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B1408
Linker achterluidspreker uitgang
Open circuit
Fout aanwezig
Rechter achterluidspreker uitgang
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B222C
Voertuigconfiguratie niet geprogrammeerd
Fout aanwezig
(de kilometers knipperen niet meer)

#10 ·
Dank u voor uw reactie!
Ja, de radio is plug & play. Na het uitvoeren van de proxy-uitlijning liet ik de radio een paar dagen aangesloten. De achteruitrijcamera werkte, de knop verhoogde en verlaagde het volume (geen audio), en de roze connector was de enige die ik niet aansloot.
Het geeft me de volgende codes:
Uitgang linkervoorspeaker
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B1404
Uitgang rechterspeaker voor
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B1408
Uitgang linkerspeaker achter
Open circuit
Fout aanwezig
Uitgang rechterspeaker achter
Open circuit
Fout aanwezig
Foutcode: B222C
Voertuigconfiguratie niet geprogrammeerd
Fout aanwezig
(de kilometers knipperen niet meer) View attachment 236320
Hoi @Geraham,

1. Is deze radio op de foto uw nieuwe of uw oude??

2. De roze Fakra-connector is voor satellietradio/GPS-antenne. Dat heeft geen invloed op uw volume, maar ik ben benieuwd toen u schreef: "roze connector was de enige die ik niet aansloot". Heeft u de roze connector in uw Cherokee en heeft u deze niet aangesloten? Als de foto hierboven uw OUDE radio is, waar was de roze connector op aangesloten?

3. Ik ben er nog steeds niet zeker van wat "TOMYD" betekent? ("Ik heb een TOMYD-radioserie op eBay gekocht") Kunt u een foto uploaden van de radio die u heeft gekocht? (Ik neem aan dat degene hierboven, een Mopar VP2, uw originele was die u heeft verwijderd, correct?)

#14 ·
De VP2 is 8,4 inch en ik geloof dat ik alles heb wat nodig is om de upgrade uit te voeren, maar ik heb de onderdelen al meer dan 6 maanden opgeslagen.

Denk je dat het te maken kan hebben met het niet installeren van de USB-module? Zou dat de reden kunnen zijn dat ik geen audio heb?
De VP2 is 8,4 inch en ik geloof dat ik alles heb wat nodig is om de upgrade uit te voeren, maar ik heb de onderdelen al meer dan 6 maanden opgeslagen.

Denk je dat het te maken kan hebben met het niet installeren van de USB-module? Zou dat de reden kunnen zijn dat ik geen audio heb?
Hoi @Geraham,

Vraag... zeg je dat je alle drie de onderdelen (radio, HVAC-module en USB-hub) hebt en ze niet allemaal hebt geĂŻnstalleerd? Zo ja, dan zou ik de klus eerst afmaken, want het probleem kan komen van een onvolledige installatie. Als alle drie de onderdelen zijn geĂŻnstalleerd en het nog steeds niet werkt, dan zou ik voorstellen om te kijken naar andere mogelijke oorzaken (bijvoorbeeld, er is een instelling in de Body Control Module die het type radio in de auto specificeert. We gebruiken een app genaamd 'AlfaOBD' om het te veranderen).

Maar eerst, sluit alles aan en kijk of het probleem zichzelf oplost.

#15 ·
Hoi @Geraham,

Vraag... zeg je dat je alle drie de onderdelen (radio, HVAC-module en USB-hub) hebt en ze niet allemaal hebt geĂŻnstalleerd? Zo ja, dan zou ik eerst de klus afmaken, want het probleem kan afkomstig zijn van een onvolledige installatie. Als alle drie de onderdelen zijn geĂŻnstalleerd en het nog steeds niet werkt, dan zou ik andere mogelijke oorzaken overwegen (er is bijvoorbeeld een instelling in de Body Control Module die het type radio in de auto specificeert. We gebruiken een app genaamd 'AlfaOBD' om het te wijzigen).

Maar eerst alles aansluiten en kijken of het probleem zichzelf oplost.
Oké, dit weekend ga ik alle 3 modules installeren en het een tijdje laten staan.
Wat betreft AlfaOBD, ik zag twee opties die relevant zouden kunnen zijn:

1. Radiotype
2. Akoestische configuratie
Ik zal de configuratie van mijn Cherokee back-uppen voordat ik wijzigingen aan de BCM aanbreng.

Is het in AlfaOBD - UCONNECT module EP nodig om de ECU te resetten?
Ik waardeer uw opmerkingen!