Houd je adem niet in, maar er kan een nieuwe terugroepactie komen. Ik ben niet op de hoogte van dit soort dingen, dus lees het zelf.
Dus ik moest de mijne in 4 low zetten om het überhaupt te laten bewegen. Lol, slechts één wiel trok het
Ik heb een 2014 en sta op een wachtlijst van 6 maandenNet een nieuwe PTU gekregen op 2017 TH een week geleden!!
daarna verscheen dit in een CarFax-e-mail....
Als iemand AlfaOBD heeft, kun je daar het onderdeelnummer van je PTU vandaan halen. De datum is de fabricagedatum van de auto (voor zover ik weet is er geen externe bron voor de fabricagedatum van afzonderlijke onderdelen - zelfs in de meeste gevallen op het onderdeel zelf).Soms ben ik gewoon een beetje traag van begrip, maar ik realiseerde me net dat de 2e terugroepactie 25E-003 van toepassing is op ADII PTU's die in de modeljaren 2014-2018 met onderdeelnummer 68307403AC en de modeljaren 2019-2023 met onderdeelnummer 68333255AA vervangen zijn!! Blijf erbij...
Dit komt van RMISC-25E003-0473 die ik een tijdje geleden in deze thread in de "data dump" heb gepost:
View attachment 239154
Ik vraag me af waarom het stopte bij de modeljaren 2019? Ik vraag me af of er ADII PTU's uit 2020-2023 zijn vervangen met dit onderdeelnummer? Zo niet, waarom niet? Zeker, het meest recente onderdeelnummer is 68333255AE, maar als een dealer wachtte op een onderdeel voor, zeg, een 2020 en 68333255AA beschikbaar zou zijn, zouden ze dan aarzelen om het te installeren?
Dus hoewel de terugroepactie geldt voor PTU's die in een specifieke periode zijn geproduceerd, kan onderdeelnummer 68307403AC in elk modeljaar 2014-2018 zitten waarvan de PTU is vervangen, of onderdeelnummer 68333255AA in elk modeljaar 2019-2023 (misschien). Het zijn tenslotte vervangende onderdelen voor een slechte PTU in een van die modeljaren. Ik vraag me af of ze dat onderdeelnummer per VIN kunnen traceren, aangezien het een vervanging was en niet van de productielijn kwam? Ik vraag me af hoeveel er via online sites aan onafhankelijke monteurs zijn verkocht? Ik vraag me ook af hoeveel er wereldwijd zijn verkocht? Ik kan alleen maar hopen dat dealers en retailers goede administratie bijhouden. Ik vraag me af of de fabricagedatum op de PTU staat gestempeld? Heeft iemand een foto van een PTU die het onderdeelnummer en de fabricagedatum laat zien?
Als mijn PTU in mijn Cherokee 2014-2023 in de afgelopen 10+ jaar is vervangen, kun je er vergif op innemen dat ik onder de auto zou kruipen om te zien of mijn vervangende PTU onder de terugroepactie valt! Ik zou er niet op rekenen dat FCA zo'n goede administratie heeft, hoewel ze dat misschien wel hebben.
Ik vraag me af. View attachment 239155
Helaas werkt dat niet voor mij. Ik kan veel PTU-informatie zien, inclusief het ingebedde ECU-onderdeelnummer, maar niet het onderdeelnummer van de PTU zelf. Misschien komt het omdat ik de beveiligingsgateway heb?Als iemand AlfaOBD heeft, kunt u daar het onderdeelnummer van uw PTU vandaan halen. De datum is de fabricagedatum van de auto (voor zover ik weet is er geen externe bron voor de fabricagedatum van afzonderlijke onderdelen - zelfs in de meeste gevallen op het onderdeel zelf).
De laatste keer dat ik keek, zag ik geen onderdeelnummers aan de onderkantHelaas werkt dat niet voor mij. Ik kan veel PTU-informatie zien, inclusief het ingebedde ECU-onderdeelnummer, maar niet het onderdeelnummer van de PTU zelf. Misschien komt het omdat ik de beveiligingsgateway heb?
Plan B was om eronder te kruipen en een kijkje te nemen. Kan niet veel zien met de bodemplaten in de weg.
HĂ© @AZJeeper,Helaas werkt dat niet voor mij. Ik kan veel PTU-informatie zien, inclusief het ingebedde ECU-onderdeelnummer, maar niet het onderdeelnummer van de PTU zelf. Misschien komt het omdat ik de beveiligingsgateway heb?
Plan B was om eronder te kruipen en een kijkje te nemen. Kan niet veel zien met de bodemplaten in de weg.
Nou, dat is wel heel raar! Ik heb wel geverifieerd dat het RDM "ECU-onderdeelnummer" hetzelfde is als het RDM-onderdeelnummer. Ik kan het "ECU-onderdeelnummer" voor de PTU zien, maar het verwijst naar 68307405AA. Voor zover ik kan zien, is dat voor de PTU-besturingsmodule zelf. Ik heb geprobeerd dat nummer op te zoeken, maar ik krijg geen hits. Typische FCA-(in)consistentie.HĂ© @AZJeeper ,
Goed punt. Om eerlijk te zijn, ik ging er gewoon van uit dat het op de PTU hetzelfde werkte als de RDM, maar misschien is dat niet het geval, ik heb nog nooit naar een label op mijn PTU gezocht.
Op mijn RDM heb ik een fysiek label met het onderdeelnummer op de RDM-behuizing (achterkant aan de bestuurderskant, in de buurt van waar de as in gaat). En als ik AlfaOBD gebruik, komt het weergegeven onderdeelnummer overeen. Natuurlijk kan AlfaOBD alleen de actuator lezen en heeft het geen manier om de RDM-eenheid zelf (het metaal, de tandwielen, enz.) te lezen, dus ik nam aan dat ze een actuator en behuizing als een assemblage 'matchen' bij het produceren ervan.
De situatie is helemaal niet grappig, maar je opmerking is hilarisch!Mijn eerste gedachte ook. Mensen kunnen de verdomde dingen nu niet krijgen, dus dit gaat de zaken echt helpen.
Ik denk dat mensen zoals ik met Cherokees die in 2018 zijn gebouwd, het op 13 februari zullen ontdekken. Ik ben verbaasd dat ze niet tot de 14e hebben gewacht, zodat de letters konden zeggen: "Fijne Valentijnsdag! Je hebt een nieuwe PTU nodig, maar verwacht niet dat je hem krijgt tot de hel bevriest! Ik hoop dat je geliefde in de tussentijd een ander voertuig heeft dat je kunt gebruiken."
Oei, wat is er gebeurd?Hoe zit het met 2015? Ik heb er 3 ongelukken door gehad. De derde total loss mijn auto en als ik een passagier had gehad, zouden ze hoogstwaarschijnlijk zijn overleden