Houd je adem niet in, maar er kan een nieuwe terugroepactie komen. Ik ben niet op de hoogte van dit soort dingen, dus lees het zelf.
Nou, dat is interessant. Ik ben benieuwd waarom het alleen bepaalde 2017-2019's zijn??? ADI of ADII??? Ik bedoel, ik denk niet dat er duidelijke verschillen zijn in die "genoemde componenten" van 2014 tot het einde van de productie, tenzij ze de schuld gaan geven aan een soort kleine onderdelenverschillen, of een andere slechte smoes, met hun beruchte "software-update"-oplossing, of zoiets. Het zou interessant moeten zijn om dit te zien gebeuren...😳🤔😉😁Houd je adem niet in, maar er komt misschien een nieuwe terugroepactie. Ik ben niet op de hoogte van deze dingen, dus lees het zelf.
Ik zit momenteel 6 maanden te wachten op mijn 2014.Ja, geweldig....weer een reden waarom PTU's moeilijk te krijgen zijn en je op een backorderlijst moet wachten...ik hoop dat de 2017 van mijn vrouw niet op de lijst staat.
Dus het zijn nog steeds bepaalde AD2-uitgeruste KL'sUit de NHTSA-terugroepbericht:
Sommige Jeep Cherokee-voertuigen uit 2017-2019 zijn mogelijk gebouwd met een onjuist
geplaatste borgveer van de ingaande as in de two-speed Power Transfer Unit ("PTU").
De verdachte periode begon op 11 oktober 2016, toen PTU's met onjuist geplaatste
borgveren in de voertuigproductie werden gebruikt, tot 20 februari 2019, toen
PTU's met correct geplaatste borgveren in de voertuigproductie werden gebruikt. De
voertuigpopulatie werd bepaald door de traceerbaarheid van leveranciers en voertuigassemblage.
Soortgelijke voertuigen die niet in deze terugroepactie zijn opgenomen, hebben geen PTU, zijn gebouwd met een PTU van
een ander ontwerp, of zijn gebouwd met correct geplaatste borgveren.
Het terugroepnummer is 25V-011.
Dit was de grootste grap. Vanwege de w47-situatie is mijn jeep nu een tuinornamentDus, het is dezelfde BS, maar dan net andere bewoordingen?.? Dus, gaan ze elke invoer as eruit halen en de borgringen controleren, of gaan ze een software-update doen en het als opgelost bestempelen???🤔😁😉
Mijn eerste gedachte ook. Mensen kunnen de verdomde dingen nu niet krijgen, dus dit gaat de zaken echt helpen.Ja, geweldig....weer een reden waarom PTU's moeilijk te krijgen zijn en je op een backorderlijst moet zitten...ik hoop dat de 2017 van mijn vrouw niet op de lijst staat.
Ik denk dat mensen zoals ik met Cherokees gebouwd in 2018 het op 13 februari zullen ontdekken. Ik ben verrast dat ze niet tot de 14e hebben gewacht, zodat de letters konden zeggen: "Fijne Valentijnsdag! Je hebt een nieuwe PTU nodig, maar verwacht niet dat je hem krijgt tot de hel bevriest! Ik hoop dat je geliefde een ander voertuig heeft dat je in de tussentijd kunt gebruiken."Dus het zijn nog steeds bepaalde AD2 uitgeruste KL's
De situatie is helemaal niet grappig, maar je opmerking is hilarisch!Mijn eerste gedachte ook. Mensen kunnen de verdomde dingen nu niet krijgen, dus dit gaat de zaken echt helpen.
Ik denk dat mensen zoals ik met Cherokees die in 2018 zijn gebouwd, het op 13 februari zullen ontdekken. Ik ben verbaasd dat ze niet tot de 14e hebben gewacht, zodat de letters konden zeggen: "Fijne Valentijnsdag! Je hebt een nieuwe PTU nodig, maar verwacht niet dat je hem krijgt tot de hel bevriest! Ik hoop dat je geliefde in de tussentijd een ander voertuig heeft dat je kunt gebruiken."
AD2Dus.. deze terugroepactie is voor ongeveer 10% van de eenheden die van 2017-2019 zijn verkocht. Is dat AD1, AD2, beide? Ik ben er vrij zeker van dat AD1 PTU's beschikbaar zijn. Ze waren de laatste keer een paar maanden geleden bij de dealer.
Ontbrekende ptu-bouten, ontbrekende aandrijfasbouten, de aandrijflijnlijst gaat maar door.Ik wacht af of ze ook de ontbrekende en kapotte PTU-bouten zullen onderzoeken. Dit gebeurt nu vaak, en ik wil mijn geld terug voor de reparatie als ze dat probleem ooit daadwerkelijk erkennen.
Jeeps nummer voor deze nieuwe terugroepactie is 01C.
Het zet waarschijnlijk meer druk op Stellantis, aangezien Transport Canada er ook bij betrokken is. 2 veiligheidsinstanties zijn een luidruchtiger piepend wiel.
View attachment 239052
View attachment 239053
Het is interessant dat het in feite hetzelfde resultaat is na de storing, maar de tweede die je vond, moet een andere oorzaak zijn of zoiets. 😎Dit wordt nog beter! Er zijn TWEE terugroepacties aan de gang. 25V-011 die 63.082 voertuigen treft, en 25E-003 die nog eens 6.979 meer treft!
Ah, ****! 💩 Ik dacht dat mijn 2019 de PTU-fiasco zou vermijden. Misschien niet.
Trailhawk?Mijn 2019 staat vermeld als onderdeel van deze terugroepactie:
![]()
Recalls | NHTSA
Use our VIN lookup tool to check for recalls on your car, or search by make and model. Also, get recall information on car seats, tires and equipment.www.nhtsa.gov
Ik begrijp je punt🤓. Ik zag het als een duim omhoog voor iedereen die reageerde als ze op de lijst stonden.Hé @Fj4080. Ik weet niet zeker of het er goed uitziet dat je de berichten 'liked' van de mensen die melden dat ze door deze terugroepactie worden getroffen. Trap je mensen als ze eronderdoor zitten, jij harteloze klootzak?
![]()
Zodra je je officiële terugroepbericht per post ontvangt, zou ik contact opnemen met Jeep om een vergoeding te krijgen voor de PTU die je hebt laten installeren. De meeste autofabrikanten werken zo, maar ik garandeer niets. Ik denk dat het allemaal afhangt van het type oplossing dat ze bedenken voor de terugroepacties.heb net een nieuwe PTU gekregen op 2017 TH een week geleden!!
daarna verscheen dit in een CarFax e-mail....
Nou, de andere hebben het ook niet opgelost en het falen van splines is ook breuk, alleen een ander soort en op de een of andere manier mochten ze gewoon programmeren.Ik denk niet dat dit met een softwarefix kan worden opgelost. Hier is de brief van FCA aan NHTSA:
En hier is de terugroepactie:
Enkele belangrijke verklaringen:
De verdachte periode begon op 11 oktober 2016, toen PTU's met onjuist geplaatste borgringen in de voertuigproductie werden gebruikt, tot 20 februari 2019, toen PTU's met correct geplaatste borgringen in de voertuigproductie werden gebruikt
en
Ongecontroleerde beweging leidt tot de mogelijkheid van slijtage van de bereikverschuivingshuls, spline-schade en/of bereikvorkschade, wat kan leiden tot een onverwacht verlies van aandrijfkracht of verlies van PARK-functie terwijl het voertuig stilstaat. Klanten kunnen een Service 4WD-bericht, geluid, trillingen of een verandering in de rijkwaliteit opmerken.
Een softwarefix, zoals de vorige PTU-terugroepactie, behandelde alleen het probleem van wat er gebeurt als de spline breekt. Het maakt het "veilig", niet "beter".
Dit is een onjuiste borgring die slijtage veroorzaakt tot het punt van breuk. Ik verwacht dus dat FCA ook met het slijtageprobleem zal omgaan, aangezien versleten componenten waarschijnlijk ook uiteindelijk zullen falen.
Dit is natuurlijk allemaal speculatie. Ik veronderstel dat het goede nieuws is dat FCA het probleem van het falen begrijpt. Nu proberen ze een betaalbare oplossing te vinden.