Soms raakt de software in de war.
Je lijkt het meeste van het volgende al te hebben gedaan, misschien is een dubbele controle op zijn plaats?
Waarschijnlijk weet de computer de locatie van de vergrendeling.
Kunt u met de achterklep open een knop voor het openen van de kofferbak indrukken en het vergrendelingsmechanisme openen?
Probeer de knop op het dashboard, de knop in de kofferbak en de sleutelhanger. Hopelijk werken ze allemaal.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de gasveer op een Cherokee.
Kijk of er duidelijke lekkage is op de afdichting waar de stang in de cilinder gaat.
Zet de achterklep open en verwijder de gasveer. Bepaal of deze correct lijkt te werken.
Controleer de status van R67. U had een ansichtkaart van FCA moeten ontvangen als er een terugroepactie is.
De gemakkelijkste manier om te zien of R67 is voltooid, is door naar de linker veer te kijken waar deze op de carrosserie is aangesloten.
Er zit een extra gat in de buurt. Als er een rubberen plug zit, is R67 niet gedaan. Als er een stalen bout is geïnstalleerd, is R67 gedaan.
Als er niets in het gat zit en er water in komt, is dat een probleem.
Als u bij de achterklepmodule in de kofferbak kunt komen, kijk dan of deze waterschade heeft of dat de connector gecorrodeerd is.
Maak veel foto's, in ieder geval voor uw eigen toekomstige referentie.
Omdat u graag uw eigen reparaties uitvoert, moet u waarschijnlijk de Haynes-handleiding aanschaffen, deze lijkt nuttig en niet te duur.
Ik houd de mijne "opgepept" met hints en tips die ik heb ontdekt.
En controleer natuurlijk de accu van de auto, dat is altijd mijn mantra.
En een laattijdig welkom op het forum. Er staat hier veel nuttige informatie.
Bedankt voor alle tips! Dit is wat ik kan melden:
"Kunt u met de achterklep open een knop voor het openen van de kofferbak indrukken en het vergrendelingsmechanisme openen?"
- Ik weet niet zeker wat u hiermee bedoelt. Met de achterklep open heb ik de vergrendeling op de achterklep dichtgedrukt. Toen drukte ik op de knop voor het openen van de achterklep aan de onderkant van de achterklep (nog steeds open) en deze opende de vergrendeling.
"De gemakkelijkste manier om te zien of R67 is voltooid, is door naar de linker veer te kijken waar deze op de carrosserie is aangesloten.
Er zit een extra gat in de buurt. Als er een rubberen plug zit, is R67 niet gedaan. Als er een stalen bout is geïnstalleerd, is R67 gedaan."
- Dit gecontroleerd en de bout lijkt er te zitten. Ik heb ook een VIN-controle gedaan en het lijkt erop dat mijn Cherokee de R67 heeft uitgevoerd. Ik ben niet de oorspronkelijke eigenaar, dus ik kan dit niet anders bevestigen. Hier zijn een paar foto's:
"Als u bij de achterklepmodule in de kofferbak kunt komen, kijk dan of deze waterschade heeft of dat de connector gecorrodeerd is."
- Verwijst u naar de vergrendeling op de achterklep? Of bevindt de achterklepmodule zich alleen aan de binnenkant van de rubberen grommet op de foto hierboven?
Er lijkt geen indicatie te zijn dat de power lift-zuiger is aangetast, behalve aan de onderkant waar deze op de achterklep is aangesloten (weergegeven in de afbeelding hieronder in de open positie). Dit lijkt meer op vuil en vuil dan op roest, maar het zorgt er ook voor dat de afwerking loslaat.
Ik zal een bestelling plaatsen voor de Haynes-handleiding. Ik had het vroeger voor een oudere '97 Corolla, maar het was een veel eenvoudigere auto en ik had geluk, dus ik hoefde er geen grote reparaties aan uit te voeren.