2014+ Jeep Cherokee Forums banner

KL Cherokee Drijfwerk Control Module (DTCM) Locatie?

Tags
dtcm
1 reading
26K views 16 replies 9 participants last post by  John calvinho  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb nu het gevreesde SVC 4WD-lampje op mijn dashboard, en na fysiek de zekeringen en PTU te hebben gecontroleerd op iets voor de hand liggends zoals een gebarsten behuizing/slechte bedrading, ziet alles er in orde uit. Er zijn op dit moment nog maar 3 dingen over: slechte DTCM, slechte achterste Diff Actuator motor die in de zijkant van de PTU is geschroefd, of interne PTU-fout. Ik heb het internet afgespeurd om te zien of iemand een handleiding/locatie had voor het verwijderen van DTCM, maar ik heb niets gevonden. Ik hoop dat de community me hier kan helpen.

PS: Is het mogelijk om met een eenvoudige test of procedure/het eraf trekken en inspecteren etc. te bepalen of de Actuatormotor correct werkt?

#3 ·
Ik denk dat de dealer de enigen zullen zijn met een scantool die toegang hebben tot de ptu- en rdm-systemen om te zien wat er mis is. Ik weet dat toen mijn ptu kapot ging, mijn onafhankelijke monteur een code kon zien, maar niets in die module kon doen. Afgesloten door Jeep/fca, beweerden ze. Bij mij bleek het een interne ptu-actuatorfout te zijn. Jeep opent de ptu's niet om een storing te proberen te repareren, ze vervangen ze gewoon als een eenheid. Hetzelfde met de rdm van wat ik heb gelezen. Ik denk dat de vastgeschroefde schakelmotor waarnaar u verwijst, zich op de rdm bevindt en niet op de ptu. Ik heb geen diagram gezien van een externe motor op de ptu zelf. Hoe dan ook, veel succes, de ptu's kosten met arbeid ongeveer $ 2.000. Jeep moet ze allemaal terugroepen omdat ze allemaal links en rechts uitvallen en mensen buiten de garantie achterlaten met enorme reparatierekeningen bij over het algemeen lage kilometers.

#4 ·
Jeep moet ze allemaal terugroepen omdat ze allemaal links en rechts uitvallen en mensen buiten de garantie achterlaten met enorme reparatierekeningen bij over het algemeen lage kilometers.
Komt hier de slogan "It's a Jeep Thing, You Wouldn't Understand" vandaan??? LOL!!!😎

#6 ·
Hallo allemaal, ik heb een 2014 Trailhawk. Buiten de garantie (tweede eigenaar). Ik hoopte wat basisinspectie/probleemoplossing te doen voordat ik de dealer zou bijten, want ik ontdekte dat als er iets mis is met de PTU, ze gewoon de hele unit vervangen (waar ik binnenkort niet voor ga betalen) en ik zie dat Jcool hetzelfde hierboven vermeldt, wat mijn onderzoek bevestigt. Terug naar mijn oorspronkelijke vraag: weet iemand waar de DTCM zich fysiek bevindt?

#12 ·
Het zit onder de bestuurdersstoel..kl model 2014/15..had bedradingsschema's gedownload.
Hoi John,

Welkom op het forum! In de Cherokee KL bevindt de DTCM zich in de rechter (passagiers) achterste laadruimte wielkast langs het frame onder de lip van de achterklep. Zie hieronder, let op de reserveband aan de linkerkant.

Misschien denk je aan een andere Jeep met betrekking tot onder de bestuurdersstoel? In de KL is de module onder de bestuurdersstoel de Driver's Memory Seat/Mirror module (indien gekocht met die optie).

Image

#17 ·
Gescande codes, (Dtcm) bestuurt ook de motor en de versnellingsbak 4wd-overbrenging. grote zilveren besturingsmodule bevestigd aan de batterij. Twee grote connectoren aan de zijkant...evenals (tcm) HET ZIT BOVENOP DE VERSNELLINGSBAK en bestuurt het schakelen, de snelheid extra..lang zwart module. stekkers aan één kant....(Dtcm) in de laadruimte. achterste tite compartiment. onder plastic afdekking aan de achterkant van het achterklepslot..het's overbrengen DIGITALE info naar scantool. het is gewoon een vierkante module. Stekkers aan de zijkant..Moparpartsgiant.com ga naar de onderdelenlijst als referentie..mijn probleem was lawaai van voor, wielen..geklonk in de achterkant..definitieve oplossing om te vervangen, (Dtcm) op de batterij. Evenals .(Tcm) versnellingsbakmodule.