2014+ Jeep Cherokee Forums banner
41 - 55 of 55 Posts
Zou ik een 2023 Cherokee met AWD kopen? Zeker, maar als ik me zorgen zou maken over de betrouwbaarheid op lange termijn van de aandrijflijn, zou ik een Cherokee met alleen FWD kiezen
Of gewoon blijven lopen, of met het openbaar vervoer gaan, zo klinkt het. Jullie maken het zo pessimistisch. Elk modern voertuig is een gigantische rollende computer, die alleen maar wacht om te crashen... Jeez... LOL!!!🤔😁😎

Moraal van het verhaal: neem een fabrieksgarantie, als je iets wilt houden na de standaard fabrieksgarantie met ELKE moderne auto, van ELKE fabrikant tegenwoordig...😉😁😎

Of gewoon blijven lopen, of het openbaar vervoer nemen, zo klinkt het. Jullie maken het zo pessimistisch. Elk modern voertuig is een gigantische rollende computer, die alleen maar wacht om te crashen...Geez...LOL!!!🤔😁😎
Ja, ik kan erg pessimistisch zijn over KL Cherokees, het was het slechtste voertuig dat ik ooit heb gehad en de meeste mensen die ik ken die er een bezaten of leaseten, haatten het of hadden ook veel problemen. Ik probeer het te temperen en ook informatie te geven. De meesten van ons hebben geen vertrouwen in de FCA/Stellantis-dealers en ik zou er zeker geen een kopen die ze als bedrijfs-/wagenparkvoertuig hebben gebruikt, ze zijn getraind om te liegen en te bedriegen, en ze denken dat de KL 2 batterijen heeft 😂😂😂.

Ja, ik kan erg pessimistisch zijn over KL Cherokees, het was het slechtste voertuig dat ik ooit heb gehad en de meeste mensen die ik ken die er een bezaten of leaseten, haatten het of hadden ook veel problemen. Ik probeer het te temperen en ook informatie te geven. De meesten van ons hebben geen vertrouwen in de FCA/Stellantis-dealers en ik zou er zeker geen kopen die ze als bedrijfs-/wagenparkvoertuig hebben gebruikt, ze zijn getraind om te liegen en te bedriegen, en ze denken dat de KL 2 batterijen heeft 😂😂😂.
Ik kan ook eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de mijne, en het heeft behoorlijk zware service gezien met veel bijna maximaal slepen, en wat de meesten zouden beschouwen als behoorlijk zwaar offroaden (afkloppen), maar ik kan zeggen dat ik waarschijnlijk geen ander FCA/Stellantis-voertuig zal kopen, simpelweg vanwege hun vreselijke bedrijfspraktijken, gebrek aan kennis in de serviceafdeling en volkomen onaanvaardbaar gebrek aan reserve- en vervangende onderdelenvoorraden...🤔😎

• Haha
Reactions: Fj4080 and Skidmark
Ken Block was geweldig, ik heb alle Gymkhana's op YouTube opgeslagen 😃
Nu ben ik geen Ken Block, maar ik kan me wel redden voor een oude man. Vraag het maar aan de kinderen op de baan, als ik al hun geld afneem...💰💰😉😁

owns 2022 Jeep Cherokee Trailhawk
Ja, zo noemen de kinderen op de baan me, M Effing Old Bast#*d, vooral als ze die dikke stapel Benjamins overhandigen, wanneer ik hun kleine a$$es versla, vaak met veel minder auto dan de hunne...LOL!!!💰😁😎

Now, I'm no Ken Block, but I can hold my own for an old guy. Just ask the kids at the track, when I take all their money...💰💰😉😁
Het was cool om zijn dochter Lia de Hoonipigasus de Pikes Peak op te zien rijden als eerbetoon aan hem, want hij zou erin rijden. Ze is ook geweldig om naar te kijken in andere video's en ze is niet bang.

Het punt dat ik wil maken is dit. Als je op zoek bent naar betrouwbaarheid op lange termijn van de aandrijflijn, dan is een FWD Cherokee (of een ander voertuig met FWD) betrouwbaarder dan een AWD-voertuig. AWD-voertuigen introduceren gewoon meer complexiteit in de aandrijflijn en dat kan mogelijk leiden tot problemen die zich nooit zouden voordoen bij een FWD-voertuig.

Zou ik een 2023 Cherokee met AWD kopen? Zeker, maar als ik me zorgen zou maken over de betrouwbaarheid van de aandrijflijn op lange termijn, zou ik een FWD Cherokee kiezen.
Ik heb de 2015 Cherokee Latitude van mijn dochter specifiek als het FWD-model gekocht. Ze rijdt 100% op de snelweg en minder complexiteit = minder drama.

Ik heb een gecertificeerde Cherokee gevonden bij een lokale dealer met 11K op de teller. De prijs lijkt redelijk en er is garantie. Ik heb een 2007 WK Diesel die het goed heeft gedaan en daarom denk ik erover om deze SUV aan een goede vriendin aan te bevelen. Zal ze er dol op zijn of vallen deze uit elkaar of hebben ze te vaak onderhoud nodig, waardoor ik in de problemen kom? Ze stapt over van een echotek captiva die olie verbrandde. Ik zag dat de Jeep 2.4L een olieverbruiksprobleem had, maar dat is in latere jaren verholpen, klopt dat (of krijgt ze uiteindelijk hetzelfde probleem)? Is dit een motor met distributieketting of -riem? Ik geef de voorkeur aan kettingen op interferentiemotoren, omdat ze veel minder vaak breken, ook al zijn de geleiders misschien minder betrouwbaar. Ik hoop dat, aangezien dit het laatste modeljaar was, alle problemen zijn opgelost en de auto 200.000 mijl kan meegaan met alleen onderhoud...

Enige ondersteunende opmerkingen of zijn er alleen maar negatieve punten voor dit voertuig?
Ik heb een gloednieuwe 2020 Cherokee Trailhawk gekocht nadat ik een huis had gekocht op 6700' hoogte. Is hij perfect? Nee. Heeft hij gebreken? Ja. Maar hij is comfortabel en keihard in alle weersomstandigheden of terreinen. (Ik heb de 3.2 V6) Ik weet niet naar wie je hebt geluisterd, maar het lijkt erop dat je hier VEEL te veel over nadenkt. Ervan uitgaande dat je vriendin niet offroad rijdt of in diepe sneeuw, is de Altitude een structureel solide en goed uitgeruste Jeep. Naar mijn mening is de 2.4 4-cilinder een betrouwbare basis. Commentaar: als je goede vriendin erop vertrouwt dat JIJ de beslissing neemt, dan denk ik dat ze de helft van je OCD-mechanische zorgen niet zou begrijpen. 11k kilometerstand en gecertificeerd? Ziet het er cool uit? Ik zeg: kopen!

Sidebar: Waarom zou je in godsnaam in de "dog house" terechtkomen voor het geven van een mening? Hmmm. Er is hier iets anders aan de hand.

41 - 55 of 55 Posts