Ik tilde de motorkap op, keek rond en werd een beetje verdrietig... waar is de peilstok van de transmissie?
Vertel me alsjeblieft dat ik op zijn minst een peilstok kan kopen, want de buis is er voor monteurs om te controleren.
Ook zag ik geen service-interval voor transmissievloeistof. Heb ik het gemist?
De Cherokee heeft Lifetime-vloeistof, wat ik persoonlijk beschouw als 10 jaar/100.000 mijl. Maar nogmaals, dat is mijn mening.
Tenzij je een aanhanger trekt of offroad gaat, hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken over de transmissievloeistof, tenzij je lekkage opmerkt.
Het daadwerkelijk controleren van het niveau, ervan uitgaande dat je een servicepeilstok in handen hebt gekregen, wordt niet aanbevolen, alleen al omdat het dan mogelijk is om verontreinigingen in de vloeistof te introduceren.
Ik trek een aanhanger van minder dan 2.000 lbs en alleen een boot. Daarom zou ik gokken dat als ik vroegtijdig wissel, het rond de 60.000 zou zijn, gebaseerd op wat ik sleep en hoeveel.
Zelfs de '04 Chev. van mijn vrouw had lifetime-vloeistof. Toch heb ik het na 11 jaar laten vervangen om veilig te zijn.
Mijn vorige Jeep had een streng onderhoudsschema, alleen omdat hij sleepte. Vanwege wat en hoeveel ik sleepte, kon ik die kilometerstand/tijd een beetje oprekken. Nooit een probleem gehad. :smile: