2014+ Jeep Cherokee Forums banner

De radio (display) gaat niet uit na het uitschakelen van het voertuig.

2 reading
219K views 26 replies 23 participants last post by  jerimiahsingh  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal,

Ik heb een Jeep Cherokee uit 2014 en de radio gaat niet uit (of het display) als ik het voertuig uitzet en de deur open.

Als ik het voertuig opnieuw start, krijg je normaal gesproken het Jeep-display dat als eerste verschijnt voordat je naar je normale display gaat, maar dat doet het ook niet (waarschijnlijk door het feit dat het niet goed is afgesloten).

Oplossingen voor dit probleem? Ik ben bang dat de batterij 's nachts leeg raakt. Ik ben momenteel overgeschakeld op mijn iPod en heb het display uitgeschakeld om de levensduur van de batterij te verlengen.

Bedankt voor alle oplossingen.

#2 ·
Ik denk ook dat de radio na een bepaalde tijd uitgaat, ongeacht deze instellingen, om stroom te besparen. Ik was laatst in mijn Cherokee aan het lunchen en luisterde naar muziek met het voertuig in de ACC-modus. De muziek stopte en de ontsteking keerde automatisch terug naar de UIT-stand na ongeveer 30 minuten (ik zat niet op de klok te kijken, dus dat is een schatting).

#3 ·
Ja, ik heb dat ook in de handleiding gelezen, dat als je je voertuig in ACC of Run laat staan, het na 30 minuten automatisch uitschakelt.

Ik zal de auto 30 minuten de tijd geven en door het raam kijken om te zien of alles is uitgeschakeld, maar ik heb mijn twijfels, aangezien de auto al in de "OFF"-positie staat.

#4 ·
Als dat het geval is, kunt u de categorie 'instellingen' in uConnect bekijken en de andere instellingen bekijken met betrekking tot uitschakeling wanneer de deur openstaat en de tijdsduur dat deze actief is na het uitschakelen.

#6 ·
radio gaat niet uit (weer een bericht, ja)

Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon bedenken, zelfs alle zekeringen eruit gehaald die ik kon vinden. Maar toch, de radio van mijn moeders Jeep Cherokee uit 2014 stopt niet. (Ik lachte eerst, maar ik zweer dat het niet normaal is lol) Ik heb zelf een Jeep en ik heb dat nog nooit gezien bij een Jeep of een andere auto.

Ik weet wat het zou moeten doen als we de auto stoppen en weggaan. Het werkt niet zoals het hoort. Een dief zou het echter niet kunnen stelen, alles werkt zoals het hoort, behalve die **** radio.

Ik heb het volume op 0 gezet, PLUS ik heb het geluid volledig gedempt en de radio op een zender gezet die hier niet te ontvangen is. Ik heb ook op de «scherm-uit» knop gedrukt zodat de batterij niet te veel leegloopt.

Ik ben helemaal geen monteur. Maar ik denk dat het een kleine bug is in de computer van de auto... Weet iemand hoe je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen?

Mijn moeder moet vandaag 400 km rijden, dus ik wil haar reis gewoon veiliger maken!

#16 ·
Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon bedenken, zelfs elke zekering losgekoppeld die ik kon vinden. Maar toch, de radio van mijn moeders Jeep Cherokee uit 2014 stopt niet. (Ik lachte eerst, maar ik zweer dat het niet normaal is lol) Ik heb zelf een Jeep en ik heb dat nog nooit gezien op een Jeep of een andere auto.

Ik weet wat het zou moeten doen als we de auto stoppen en weggaan. Het werkt niet zoals het hoort. Een dief zou het echter niet kunnen stelen, alles werkt zoals het hoort, behalve die **** radio.

Ik heb het volume op 0 gezet, PLUS ik heb het geluid volledig gedempt en de radio op een zender gezet die hier niet te ontvangen is. Ik heb ook op de knop «scherm uit» gedrukt zodat de batterij niet te veel ontlaadt.

Ik ben helemaal geen monteur. Maar ik denk dat het een kleine bug is in de computer van de auto... weet iemand hoe ik het kan resetten naar de fabrieksinstellingen?
Mijn moeder moet vandaag 400 km rijden, dus ik wil haar reis gewoon veiliger maken!
Mijn jeep 2016 cherokee's radio ging niet uit (of het display) Belde Jeep, niemand wist wat te doen..dus ik deed wat iemand hier suggereerde:
De pluspool van de batterij losgekoppeld gedurende 5 minuten... opnieuw aangesloten en alles was weer "normaal". Radio ging uit en werkte nu correct.

#7 ·
Heeft iemand al een antwoord gevonden? Mijn Jeep Grand Cherokee uit 2009 begon vandaag een vergelijkbaar probleem te vertonen toen ik UConnect gebruikte. Nu staat het display vast op het laatste telefoongesprek dat ik heb gevoerd. Mijn radio en cd-speler werken ook niet. Als ik de auto uitzet, blijft het radioscherm aan. Het is nu al uren zo en ik ben bang dat mijn batterij leeg raakt en mijn auto morgenochtend niet start.

#9 ·
Er staat hier ergens een reset/herstart procedure die zou kunnen helpen, die ik de afgelopen dagen heb gelezen. Een combinatie van knoppen vasthouden, maar ik kan het niet vinden vanaf mijn telefoon.

• Like
Reactions: sadatoni
#21 ·
Er is hier ergens een reset/herstart procedure die ik de afgelopen dagen heb gelezen en die zou kunnen helpen. Een combinatie van knoppen vasthouden, maar kan het niet vinden vanaf mijn telefoon.
Werkt ook voor mijn 2017 Cherokee!

#11 ·
De soft reset procedure op het UConnect-systeem is om zowel de Mute- als de Tune-knoppen tegelijkertijd ingedrukt te houden totdat het systeem opnieuw opstart.
goed om te weten........Ik heb wel eens een paar probleempjes gehad met het systeem, een keer stopte het gewoon een paar minuten met werken tijdens het rijden en een keer ging de radio niet uit zoals elke andere keer....en ik weet dat er geen aanpassingen zijn gedaan aan de instellingen....

Ik vind de algemene bruikbaarheid van het systeem prettig, maar ik heb mijn twijfels over de levensduur....

#14 ·
Dit is geen radio-timeout probleem waar de OP over spreekt. Dit is een fout die optreedt, zelfs als het contact in de OFF-stand staat en de bestuurdersdeur is geopend. Bedankt aan de eerdere poster voor het vermelden van de Mute/Enter soft reset, want dat heeft me geholpen met dit probleem.
Bedankt voor die info, Blaze. Ja, hetzelfde gebeurde me gisteravond. Kortom, het hele ding bevroor. De tijd stond stil, geen van de knoppen deed iets. Het was terwijl ik aan het bellen was met UConnect. De oproep werd verbroken. Zou niet uitschakelen, zelfs nadat de deur was geopend en ver voorbij de optionele vertragingsfactor.

Ik zou de zekering eruit trekken, maar terwijl ik in huis aan het uitzoeken was welke zekering het was, ging de radio uit. Ik gok dat het 5 minuten duurde, of zo, maar dat is slechts een gok. Maar het was ver voorbij de vertragingstijd, met de sleutel verwijderd en de deur geopend.

2010 GC 5.7L

#15 ·
Het is geen goed idee om de batterij los te koppelen!
Veel andere computergestuurde dingen op de Cherokee zijn afhankelijk van de batterij. Er is zelfs altijd data die stroomt nadat het voertuig een bepaalde tijd is uitgeschakeld. Het uittrekken van de stekker kan mogelijk de gegevens die moeten worden opgeslagen, verstoren.

Er is een werkplaatsprocedure om het u-connect-systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, zoals bij een nieuw systeem. Daarmee worden uw voorkeuren en alle gekoppelde apparaten die u mogelijk heeft, gewist. Een nieuwe start. Het stond onlangs in het forum, dus een zoekopdracht zal het vinden. Het is geen soft reset.

Het eerste waar ik voor zou zorgen, is dat u alle updates op het u-connect-systeem heeft uitgevoerd en dat het up-to-date is.
Dat omvat ook de laatste, de over-the-air update. Dat hangt af van welk systeem u heeft.

#24 ·
De radio ging niet uit nadat ik de deur opende en bleef 30+ minuten aan. Ik had een gesprek beëindigd en de telefoon losgekoppeld en dit gebeurde. Zacht resetten werkte niet. Uiteindelijk, na veel andere dingen te hebben geprobeerd, heb ik mijn telefoon weer aangesloten op de auto en de radio ging uit!

#26 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2014 Jeep Cherokee en de radio gaat niet uit (of het display) als ik het voertuig uitzet en de deur open.

Als ik het voertuig opnieuw start, krijg je normaal gesproken het Jeep Display dat als eerste verschijnt voordat je naar je normale display gaat, maar dat doet het ook niet (waarschijnlijk door het feit dat het niet goed is uitgeschakeld).

Oplossingen voor dit probleem? Ik ben bang dat de batterij 's nachts leeg raakt. Ik ben momenteel overgeschakeld op mijn iPod en heb het display uitgeschakeld om de levensduur van de batterij te verlengen.

Bedankt voor alle oplossingen.
Mijn dochter had hetzelfde probleem in haar 2018 Jeep Grand Cherokee. Ze kon de hare uitschakelen door het voertuig uit te zetten en het vervolgens, nadat ze het voertuig had verlaten, te vergrendelen met de drukknop op de buitendeurhendel. Ik hoop dat dit misschien helpt.