Gary,
Sprak met mijn favoriete man bij de dealer en deelde de informatie die je me gaf, helaas zijn al die dingen gedaan en gecontroleerd.
Nu ben ik ten einde raad..
Ik vond een 2019 Trailhawk 3.2 motor met een zeer lage km-stand... hoef alleen nog maar te controleren of deze compatibel is met onze 2015.
Ik houd je op de hoogte
A....
Hé
@GearHeadDiver ,
Ugh, letterlijk terug naar af! Nou, ik voel me in ieder geval beter dat ze het hebben gecontroleerd

. Ik zou echt teleurgesteld zijn geweest als ze je phasers en phaser lock (wat het verwijderen van beide kleppendeksels inhoudt) hadden gecontroleerd en niet eens de integriteit van de galerijbouten hadden gecontroleerd, aangezien ze er al in zaten! OK, dus ervan uitgaande dat ze die twee dingen hebben gedaan, ga ik ervan uit dat ze de nokkenassen, tuimelaars en hydraulische klepstoters hebben gecontroleerd op tekenen van problemen, maar niets hebben gevonden.
Wat betreft een geblokkeerde oliegallerij, vind ik dit om verschillende redenen onwaarschijnlijk, waarbij de belangrijkste reden is dat een geblokkeerde galerij bijna altijd duidelijk zou zijn door lage oliedruk. Het zou geen intermitterend probleem zijn. Andere redenen.... de oliegallerij bevindt zich na het oliefilter, dus tenzij je
nog nooit je oliefilter hebt vervangen en het helemaal verstopt is door 230.000+ km oude olieslib(!), dan kan er weinig in de galerij komen om een verstopping te vormen (tenzij er op een gegeven moment een stuk van het filtermedium is afgebroken, maar daar heb ik nog nooit van gehoord - dat lijkt ook vrij onwaarschijnlijk).
Even voor de volledigheid, kun je nog eens herhalen wanneer het probleem zich voordoet?
- Is het intermitterend of de hele tijd?
- Alleen onder bepaalde wegomstandigheden (bijv. bergopwaarts gaan en op het gaspedaal trappen) of zelfs op vlakke wegen met een constante snelheid met de voet op het gaspedaal?
- Alleen na het tanken of heeft het geen relatie met het toevoegen van brandstof?
- enz. Nog andere aanwijzingen wanneer het gebeurt versus wanneer het niet gebeurt? En wordt het altijd verholpen door de auto aan/uit te zetten? En zo ja, gaat het dan weg of komt het meteen terug?
Vraag:
a. Hebben ze een compressietest (en/of een leak-down test) uitgevoerd om er zeker van te zijn dat al je cilinders binnen de specificaties vallen? (vraag het alleen omdat je een hoge kilometerstand hebt).
b. Afhankelijk van het antwoord op de tweede opsomming hierboven, als het alleen gebeurt bij het intrappen van het gaspedaal, kan het mogelijk een probleem met de gasklep zijn (bijv. een vuile gasklep die fysiek vast komt te zitten) en moet worden schoongemaakt... (Ik probeer te denken aan mechanische omstandigheden die zouden kunnen optreden om het vermogensverlies te veroorzaken MAAR OOK niet te registreren in je PCM om een foutconditie te veroorzaken, aangezien je alleen de nokkensensorsignaalcode krijgt (wat waarschijnlijk symptomatisch/reactiegericht is in vergelijking met de hoofdoorzaak).
c. En om injectoren uit te sluiten, krijg je geen misfire-codes, toch? Heb je een OBD2-adapter? Zo ja, en je maakt verbinding met je Cherokee met behulp van een app die Mode$06-gegevens heeft (zoals
inCarDoc beschikbaar op zowel Android als iOS), zie je dan misfires in de tellers onder Diagnostics-Mode$06? (ps: Ook, met 230.000 km op de kilometerteller, zou het geen kwaad kunnen om een fles of twee behandeling van brandstofsysteem/injectorreiniger in de tank te doen als preventief onderhoud).
Hardop gedacht...